Wist u dat? 

Op mijngezondheid.net kunt u e-consulten aanvragen en online afspraken maken!

www.mijngezondheid.net 

 

De praktijk is gesloten op vrijdag 26 januari, vrijdag 9 februari en 16 februari t/m 23 februari 2024

 

Beste patiënt,

We willen u op de hoogte stellen dat wij i.v.m. drukte langere wachttijden hebben aan de telefoon en voor afspraken maken.

In de wintertijd is het altijd drukker en daarom loopt de wachttijd voor een niet spoed klacht op tot een week. Wij kunnen mensen met langer bestaande klachten niet meer dezelfde dag of week zien zoals u gewend was. De assistente vraagt uw klacht daarom uit om de spoed in te schatten.

We proberen patiënten met spoedklachten dezelfde dag een afspraak aan te bieden.  

Wij vinden dit erg vervelend en hopen dat u begrip kunt opbrengen voor de langere wachttijden. Wij willen u vragen niet naar de balie te komen voor afspraken, dit vooral omdat de klachten uitvragen aan de balie moeilijk gaat i.v.m. privacy en hierdoor de wachttijden aan de telefoon nog langer worden.

U kunt via mijngezondheid.net een e-consult sturen voor kleine klachten of vragen. De e-consulten proberen wij dezelfde dag te beantwoorden maar dit kan soms ook de dag erna zijn.

Recepten kunnen aangevraagd worden via de site en de receptenlijn, dit is voor u sneller aangezien u niet aan de telefoon hoeft te wachten maar ook houden we de wachtrij aan de telefoon zo korter.

Als tip willen wij meegeven dat u altijd kunt kijken op thuisarts.nl of moetiknaardedokter.nl.

 

Nogmaals dank voor u begrip.


Met vriendelijke groet,

Team huisartsenpraktijk Ferguson

NHG keurmerk

Huisartsenpraktijk Ferguson heeft het NHG-keurmerk gekregen per 20-04-2011 en volgt hier om de 3 jaar een audit voor. Dit is de praktijkaccreditatie verkregen van het Nederlands Huisartsen Genootschap, de wetenschappelijke vereniging van huisartsen.

Dit NHG-keurmerk geeft aan dat wij in onze huisartsenpraktijk systematisch en continu werken aan kwaliteitsverbetering van de zorg. Het keurmerk wordt telkens verleend voor drie jaar.

 

Oordeel van patiënten

Een gekeurde praktijk laat zien dat zij naar haar patiënten heeft geluisterd. Een belangrijk onderdeel om te komen tot een keurmerk is namelijk het in kaart brengen van het oordeel van patiënten en deze vervolgens te koppelen aan concrete verbeteringsacties.

 

Maar het NHG-keurmerk geeft niet de garantie dat er nooit meer klachten zijn, hoewel de praktijk daar natuurlijk wel naar streeft. Uw mening is en blijft dus belangrijk! Laat uw mening horen! Wij hebben graag zicht op de klachten en ideeën van patiënten. Deze worden gebruikt om de praktijk te kunnen verbeteren. Wij horen dus graag welke ideeën u heeft. Al uw opmerkingen zijn welkom. Of het nu gaat om de manier van werken, de vakbekwaamheid of iets totaal anders.

De praktijkassistente neemt uw opmerking(en) graag in ontvangst.